Tetra
Tetra - Kvalitet til dine akvarie fisk siden 1950.
Tetra`s historie og udvikling af akvarie produkter
1950'erne - Revolution af fiskeopdræt
I 1951 registrerede naturvidenskabsmanden Dr. Ulrich Baensch virksomheden Tropenhaus (senere Tetra) i Hannover. To år senere grundlagde han BioMin-laboratoriet, hvor han kunne teste og videreudvikle sine produkter. I løbet af denne tid introducerede han mange innovative produkter på markedet og ansøgte om flere patenter.
1960'erne – Udvikling af mærket
I 1962 blev virksomhedens hovedkvarter med omkring 20 ansatte flyttet til Melle og omdøbt til Tetra Kraft Werke. På det tidspunkt havde Dr. Baensch allerede registreret 15 patenter for fremstillingsprocesser og 20 varemærker. Virksomheden udgav også sit første akvariemagasin, Die Wasserfloh-Post.
1970'erne – Globalisering
I begyndelsen af 1970'erne blev produktionen udvidet til den nye plads i Offelten. Tetra havde dengang omkring 420 ansatte. På det tidspunkt blev den første Tetra-ekspedition til Amazonas foretaget. I 1974 blev virksomheden solgt til den amerikanske koncern Warner-Lambert og tog dermed sit første skridt mod globalisering.
1980'erne - Erobring af havedamme.
På dette tidspunkt blev havedamme mere og mere populære, og Tetra præsenterede Tetra Pond, dets første komplette produktsortiment inden for havedammesektoren omfattende mad, pleje og teknologi. De innovative Pond Sticks flyder på havedammens overflade, så du kan se fiskene spise uforstyrret.
1990'erne – Tider med forandring
Tetra åbnede afdelingskontorer i Blacksburg (VA) og Morris Plains (NJ). Lager og distribution blev kombineret i Tetra Logistics Center i Melle, og Tetra Aquarium blev åbnet i Osnabrück Zoo.
2000'erne – Udvikling af brandet
I 2005 overtog den amerikanske forbrugsvarekoncern Spectrum Brands virksomheden. Pladsen i Melle blev udvidet til at rumme fylde- og emballageproduktionen, der skulle flyttes fra Offelten til Melle. 8in1-mærket blev også integreret på Melle-stedet.
I dag – Nye mærker, nye markeder.
I de senere år er kvalitetssikring implementeret i overensstemmelse med IFS Food (International Featured Standard), og mærkets design blev relanceret globalt. Vi har nu et unikt antal patenter på produkter, teknologier og fremstillingsprocesser.